Rozstrzygnięte
ZAPYTANIE OFERTOWE NR 41 /2023 – Dostęp do platformy do monitoringu mediów (prasa – rtv – internet) oraz dostęp do platformy z bazą danych dziennikarzy na potrzeby IDR. (zmienione)
Instytut De Republica zaprasza do złożenia oferty.
Przedmiot zamówienia:
Część nr 1
- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac polegających na monitorowaniu mediów (prasy, radia, telewizji, internetu i mediów społecznościowych).
- Celem realizacji powyższego zadania jest poznanie i analiza doniesień medialnych dotyczących obszarów działalności statutowej Instytutu De Republica.
- Przedmiot zamówienia obejmuje następujące zadania:
1) bieżący monitoring mediów, w tym mediów społecznościowych,
2) zamieszczanie informacji/materiałów na platformie internetowej,
3) wysyłkę raportów dziennych oraz newsletterów na adresy mailowe wskazane przez Zamawiającego,
4) okresowe raporty jakościowe – analizy obejmujące szczegółowe podsumowanie aktywności medialnej Instytutu De Republica.
5) wsparcie – opieka nad obsługą monitoringu
AD 1) Bieżący monitoring mediów:
1.1. Sposób monitorowania:
- monitoring prasy ogólnopolskiej przez 7 dni w tygodniu (z czego powiadomienia o wzmiankach z prasy ogólnopolskiej publikowanej w wydaniach weekendowych powinny być przesyłane w poniedziałek) – informacje dostępne najpóźniej od godziny 6.00 danego dnia na platformie internetowej,
- monitoring prasy regionalnej przez 7 dni w tygodniu (z czego powiadomienia o wzmiankach z prasy regionalnej publikowanej w wydaniach weekendowych powinny być przesyłane w poniedziałek) – informacje dostępne najpóźniej od godziny 7.00 danego dnia na platformie internetowej,
- monitoring ogólnopolskich i regionalnych stacji radiowych i telewizyjnych przez 7 dni w tygodniu (z czego powiadomienia o emisjach z wydań weekendowych powinny być przesyłane w poniedziałek) – zapis audycji/informacji/programu dostępny na platformie internetowej w ciągu maks. 3 godzin od momentu emisji. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany udostępnić materiały w ciągu maks. 1 godz. od momentu emisji,
- monitoring Internetu przez 7 dni w tygodniu, informacje aktualizowane na bieżąco w ciągu dnia i dostępne na platformie internetowej.
- monitoring mediów społecznościowych przez 7 dni w tygodniu wraz z możliwością monitorowania treści w czasie rzeczywistym, analizą sentymentu oraz możliwością analizy danych o profilach własnych i profilach konkurencji. Przez media społecznościowe rozumiemy popularne portale społecznościowe, fora internetowe, blogi, newslettery, komentarze do artykułów prasowych.
2. Tematy monitoringu oraz monitorowane media
Monitoring będzie prowadzony w kontekście obszarów działalności statutowej Instytutu De Republica. Zamawiający zakłada między 10-15 haseł do monitorowania.
2.1. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzupełniania, modyfikowania, uszczegółowiania i rozszerzania haseł czasowo lub stale o inne hasła związane z działaniem Instytutu De Republica. Lista ta może zostać rozszerzona maksymalnie o 30 haseł.
2.2. W sytuacji określonej w pkt 2.1 Wykonawca dokona aktualizacji tematów monitoringu w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, bez żądania dodatkowych kosztów (usługa ta jest objęta przedmiotem zamówienia).
2.3. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany na bieżąco informować Zamawiającego o zmianach dotyczących monitorowanych mediów (np. zakończenie działalności, powstanie nowego tytułu).
2.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rozszerzenia listy monitorowanych mediów w okresie realizacji zamówienia, zgłaszając Wykonawcy tytuły kolejnych mediów drogą elektroniczną. Tym samym Wykonawca jest zobowiązany w ciągu dwóch dni dołączyć nowe tytuły do listy monitorowanych mediów. Liczba wprowadzonych mediów nie może być większa niż 70 w ciągu trwania umowy.
2.5. W sytuacji określonej w pkt 1.2.4, Wykonawca dokona aktualizacji monitorowanych mediów w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, bez żądania dodatkowych kosztów (usługa ta jest objęta przedmiotem zamówienia).
2.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo korzystania z archiwum monitoringu i raportów prasowych, podczas i po wygaśnięciu usługi, do 3 lat.
AD.2) Zamieszczanie informacji/materiałów na platformie internetowej.
1 Wykonawca jest zobowiązany do umieszczania materiałów i informacji z monitorowanych mediów na platformie internetowej.
2 Platforma powinna zawierać prostą, intuicyjną strukturę, ułatwiającą wyszukiwanie materiałów. Na platformie każdy artykuł powinien być opatrzony streszczeniem lub leadem (pierwszy akapit).
3 Materiały i informacje z monitorowanych mediów muszą być dostępne na platformie internetowej dla Zamawiającego przez 24 godziny na dobę w okresie realizacji zamówienia.
4 Dostęp do umieszczonych na platformie internetowej materiałów i informacji musi być zabezpieczony przed dostępem dla osób niepowołanych hasłem (lub w inny sposób stosowany przez Wykonawcę) na poziomie platformy internetowej.
5 Platforma internetowa musi umożliwiać Zamawiającemu oraz innym użytkownikom z listy adresowej:
a) wyszukiwanie, katalogowanie oraz grupowanie informacji, co najmniej wg następujących kryteriów:
– tematów/zagadnień/haseł/filtrów;
– tytułów (np. tytuł artykułu, nazwa programu);
– treści;
– autorów;
– rodzaju mediów (np. prasa: dziennik/tygodnik/itd., radio, TV, Internet: portal/serwis
informacyjny/czasopismo online, mediów społecz.);
– dat/zakresu czasowego;
– źródeł (np. tytuły prasy, nazwy stacji itd.);
– dowolnego ciągu znaków w treści materiału prasowego lub streszczenia,
– nacechowania (pozytywny/neutralny/negatywny).
b) tworzenie zestawień zbiorczych (biuletynów) dla materiałów prasowych i treści tekstowych stron www, plików w formacie PDF/XLS, wraz ze spisem treści zawierającym dane takie jak: tytuł (nazwa) medium, tytuł tekstu, autor/źródło tekstu, data publikacji tekstu, numer strony w gazecie (czasopiśmie) w przypadku mediów drukowanych. Platforma musi zapewniać możliwość ustalania kolejności artykułów w zestawieniach.
c) platforma musi posiadać rozbudowany moduł analityczny, umożliwiający samodzielne generowanie statystyk, z dostępem do danych: wykresy analityczne, wskaźniki, zasięg wydźwięku, ranking najważniejszych autorów, ranking najistotniejszych mediów, analizę najbardziej angażujących tematów, umożliwiający prezentację i kompleksową analizę wyników monitoringu mediów poprzez możliwość samodzielnego przygotowania raportów jakościowych i ilościowych;
d) platforma musi pozwalać na zmiany zakresów analizy na poziomie wyboru mediów, haseł oraz przedziałów czasowych. Dane do analizy mogą być wybierane z dowolnych katalogów/monitorowanych haseł z wyników monitorowania;
e) platforma dedykowana Zamawiającemu będzie umożliwiała eksport wykresów, tabel oraz materiałów do plików (minimum: pdf/ doc/ png/ jpg) w celu dalszego wykorzystania danych lub ich archiwizacji.
f) wydrukowanie wszystkich materiałów w skali 1:1 oraz streszczeń audycji RTV,
g) zapisywanie wybranych informacji w formie plików,
h) przesyłanie z poziomu platformy internetowej wybranych materiałów i informacji dowolnym odbiorcom,
i) indywidualne zarządzanie materiałami przez Zamawiającego i użytkowników z listy adresowej w ramach platformy internetowej.
j) dostęp do archiwum wyników monitoringu mediów 24 h/dobę, 7 dni w tygodniu.
k) ekran z prezentacją wyników powinien uwzględniać elementy/moduły takie jak: zakładki/kategorie mediów; katalogi z monitorowanymi hasłami; widok/lista z wynikami monitorowania, podgląd materiału. Platforma powinna zawierać prostą, intuicyjną strukturę, ułatwiającą wyszukiwanie materiałów;
l) platforma internetowa musi umożliwiać Zamawiającemu: wyszukiwanie, katalogowanie oraz grupowanie informacji, co najmniej wg następujących kryteriów: tematów/zagadnień/haseł/filtrów; tytułów (np. tytuł artykułu, nazwa programu); treści; autorów; rodzaju mediów (np. prasa: dziennik/tygodnik/itd., radio, TV, Internet: portal/ serwis informacyjny/czasopismo online); dat/zakresu czasowego; źródeł (np.: tytuły prasy, nazwy stacji itd.); regionów (np.: kraj, województwo, region, powiat); dowolnego ciągu znaków w treści materiału prasowego lub streszczenia, nacechowania (pozytywny/neutralny/negatywny); kontekstu; dotarcia;
m) platforma internetowa musi umożliwiać tworzenie Zamawiającemu indywidualnych haseł śledzenia w katalogu ulubione – każdy użytkownik indywidulanie na swoim koncie;
n) podgląd całego materiału musi odbywać się bezpośrednio w oknie widoku z listą wyników monitorowania mediów, bez potrzeby przechodzenia do kolejnego okna;
o) w materiałach automatycznie podświetlane będą hasła kluczowe;
p) Zamawiający będzie miał możliwość ustawienia powiadomień/alertów o nowych wynikach monitoringu na e-mail lub sms;
q) platforma musi umożliwiać tworzenie zestawień zbiorczych (biuletynów) dla materiałów prasowych i treści tekstowych stron WWW oraz mediów społecznościowych, plików w formacie PDF, wraz ze spisem treści zawierającym dane takie jak: tytuł (nazwa) medium, tytuł tekstu, autor/źródło tekstu, data publikacji tekstu, numer strony w gazecie (czasopiśmie) w przypadku mediów drukowanych. Materiały te mogą być przesyłane przez Zamawiającego z poziomu platformy internetowej dowolnym odbiorcom;
r) treści materiałów z radia i telewizji muszą być dostępne w wersji tekstowej (zmiana słowa na tekst). Treści materiałów prasowych muszą być w całości dostępne w postaci edytowalnej;
s) platforma musi mieć możliwość personalizacji widoku oraz generowanych w niej materiałów, biuletynów;
t) platforma musi umożliwiać generowanie raportów xls zawierających wszystkie parametry opisu materiału.
6 Informacje i materiały zamieszczane na platformie internetowej muszą być standardowo zamieszczane w odpowiednich formatach plików: gif, tiff, PDF, w formacie tekstowym, asf, avi, mpg, mp3, wav, wma.
7 W odniesieniu do informacji i materiałów z zasobów internetowych Wykonawca zamieści dodatkowo dokładny adres strony internetowej zmonitorowanej (wyszukanej) informacji lub materiału.
8 Wykonawca powinien uruchomić dostęp do bazy i platformy najpóźniej w ciągu 3 dni od podpisania umowy.
AD 3) Wysyłka raportów dziennych na adresy mailowe wskazane przez Zamawiającego
1 Wykonawca będzie przesyłał w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, drogą elektroniczną zestawienia dzienne dotyczące monitorowanych mediów w formie raportów, na wskazane przez Zamawiającego adresy mailowe. Raporty będą zawierały informacje o pojawiających się na platformie internetowej artykułach/audycjach wraz z ich streszczeniem lub leadem artykułów.
2 Zestawienia będą przesyłane nie później niż o godzinie 8:00 dla tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnych, mediów elektronicznych (Internet i ogólnopolskie stacje radiowe i telewizyjne oraz media społecznościowe). Zestawienia powinny być sporządzane wg następującego schematu:
– rodzaj medium,
– tytuł,
– autor,
– streszczenie (lead),
– nacechowanie (krótkie określenie: pozytywny/neutralny/negatywny),
– wielkość (cały artykuł/fragment większej całości/notatka/wzmianka; audycja poświęcona w całości/news/ krótka informacja/fragment objęty monitoringiem),
– dokładny link do informacji lub materiału pochodzących z zasobów Internetu.
3 W odniesieniu do audycji radiowych i telewizyjnych zastawienie dzienne powinno zawierać jedynie tytuł programu (audycji), rodzaj medium i streszczenie audycji. Do zestawień w formie załączników powinny być dołączone wyszukane (zmonitorowane) materiały i informacje.
4 Wykonawca jest zobowiązany w ciągu 5 dni roboczych od podpisania umowy zapewnić Zamawiającemu możliwość przetestowania narzędzia i sprawdzenia, czy odpowiada potrzebom Zamawiającego. Zamawiający może zgłosić uwagi w ciągu 3 dni roboczych.
AD.4) okresowe raporty jakościowe
– analizy obejmujące szczegółowe podsumowanie aktywności medialnej Instytutu De Republica.
AD. 5) Wsparcie.
Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia opieki nad obsługą monitoringu i wyznaczenie do tego pracownika posiadającego odpowiednie kwalifikacje,
Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia pomocy w ciągu 1 godziny od zgłoszenia problemu, minimum w godzinach pracy (8:00-16:00) oraz rozwiązywanie problemów niezwłocznie po zgłoszeniu.
Część nr 2
- Przedmiotem zamówienia jest dostęp do platformy bazy danych dziennikarzy wraz opcją biura prasowego.
- Dostęp w formie elektronicznej oraz w wersji mobilnej.
- Przedmiot zamówienia obejmuje następujące zadania:
- Dostęp 24/7 do bazy dziennikarzy
- Dostęp 24/7 do platformy Biura Prasowego,
- Baza danych powinna obejmować imiona i nazwiska dziennikarzy, dane kontaktowe dziennikarzy oraz informacje dotyczące tematyki, którą zajmują się dziennikarze objęci Bazą. W ramach bazy powinna być dostępna wyszukiwarka oraz segmentacja dziennikarzy.
- Zamawiający zastrzega sobie wybór dziennikarzy z bazy od 10 do 15 tematów.
- Biuro prasowe powinien umożliwiać przesyłanie wiadomości e-mail poprzez serwery Wykonawcy wraz z pakietem usług dodatkowych, m.in. w postaci umieszczania informacji na spersonalizowanej stronie WWW Zamawiającego, śledzenia statystyk wejść dziennikarzy na konkretne wiadomości i inne.
- Wykonawca powinien uruchomić dostęp do platformy najpóźniej w ciągu 3 dni od podpisania umowy.
- Wsparcie techniczne oraz aktualizacje bazy danych przez cały czas obowiązywania umowy.
- Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia opieki nad obsługą platformy/bazy i wyznaczenie do tego pracownika posiadającego odpowiednie kwalifikacje.
- Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia pomocy w ciągu 1 godziny od zgłoszenia problemu, minimum w godzinach pracy (8:00-16:00) oraz rozwiązywanie problemów niezwłocznie po zgłoszeniu.
Inne warunki zamówienia :
-
- Ofertę można złożyć na całość zamówienia lub na poszczególne części zamówienia.
- Nie dopuszcza się składania ofert
- Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W tym przypadku Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców.
Miejsce wykonania zamówienia: siedziba Zamawiającego.
Termin wykonania zamówienia lub czas trwania zamówienia:
01.01.2024 r. – 31.12.2025 r.
Wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Warunki udziału w zapytaniu:
1. Warunkiem udziału w zapytaniu jest dostępność usług i gotowość ich świadczenia na rzecz Instytutu De Republica zgodnie z punktem 2 zapytania ofertowego.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy,
a)wobec których nie została otwarta likwidacja lub ogłoszona upadłość, lub ogłoszono upadłość wraz z zawarciem układu zatwierdzonego prawomocnym postanowieniem sądu, który nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego.
B) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835).
Miejsce i termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w terminie do dnia: 22 grudnia 2023 r. do godziny: 8.00
Ofertę można złożyć:
- – Osobiście w siedzibie Instytutu De Republica (adres: ul. Aleja Jana Pawła II 29, 00-867 Warszawa) z dopiskiem na kopercie:
- Przesyłając poocztą (lub kurierem) na adres: Instytut De Republica, ul. Aleja Jana Pawła II, 00-867 Warszawa, z dopiskiem na kopercie – jak w punkcie powyżej
- Przesyłając drogą elektroniczną na adres e-mail: zamówienia.publiczne@iderepublica.pl (należy dołączyć podpisany i zeskanowany formularz oferty lub formularz oferty opatrzony podpisem elektronicznym, zaufanym osobistym oraz pozostałe dokumenty, o których mowa w pkt 8 zapytania).
- Oferty złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
WIĘCEJ INFORAMCJI W PLIKACH DOŁĄCZONYCH DO ZAPYTANIA (PLIKI DO POBRANIA PONIŻEJ)
Zmiana treści nr 1 z dnia 19/12/2023:
Zamawiający – Instytut De Republica informuje, że w terminie określonym w pkt. 11.1.13 ZO nr 41/2023, Wykonawcy zwrócili się z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
W związku z powyższym, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:
Zapytanie:
W związku z toczącym się postępowaniem na usługi monitoringu mediów (ZAPYTANIE OFERTOWE NR 41 /2023), prosimy o przysłanie listy haseł, które mają być przedmiotem monitoringu.
Pozwoli nam to oszacować medialność tych haseł, stopień skomplikowania jeśli chodzi o proces prowadzenia monitoringu, dzięki czemu będziemy mogli precyzyjnie określić koszty prowadzenia takiej usługi.
Chodzi o punkt:
1.2. Tematy monitoringu oraz monitorowane media
Monitoring będzie prowadzony w kontekście obszarów działalności statutowej Instytutu De Republica. Zamawiający zakłada między 10-15 haseł do monitorowania.
Odpowiedź :
Stałe hasła do monitorowania: Instytut De Republica, De Republica, Rada Naukowa IDR.
Tymczasowe hasła do monitorowania: okazjonalnie wg zapotrzebowania (na te chwilę nie jesteśmy wstanie określić jakie to będą hasła)
Zgodnie z OPZ – Zamawiający zakłada między 10-15 haseł do monitorowania.
Składanie ofert:
Upłynął termin składnia ofert (22/12/2023 do godziny 08:00)
Oferty zawierające wszystkie wymagane załączniki należy złożyć do dnia 22/12/2023 do godziny 08:00:
- osobiście w siedzibie Instytutu De Republica (Al. Jana Pawła II 29, piętro 5, 00-867 Warszawa) z dopiskiem na kopercie "ZAPYTANIE OFERTOWE NR 41 /2023 – Dostęp do platformy do monitoringu mediów (prasa – rtv – internet) oraz dostęp do platformy z bazą danych dziennikarzy na potrzeby IDR."
- poprzez przesyłkę pocztową lub kurierską na adres Instytut De Republica, Al. Jana Pawła II 29, piętro 5, 00-867 Warszawa z dopiskiem na kopercie "ZAPYTANIE OFERTOWE NR 41 /2023 – Dostęp do platformy do monitoringu mediów (prasa – rtv – internet) oraz dostęp do platformy z bazą danych dziennikarzy na potrzeby IDR."
- drogą elektroniczną na adres email , do wiadomości . W tytule prosimy o wpisanie "ZAPYTANIE OFERTOWE NR 41 /2023 – Dostęp do platformy do monitoringu mediów (prasa – rtv – internet) oraz dostęp do platformy z bazą danych dziennikarzy na potrzeby IDR.". Do wiadomości należy dołączyć podpisany i zeskanowany formularz oferty lub formularz oferty opatrzony podpisem elektronicznym oraz pozostałe dokumenty, o których mowa w zapytaniu.
Data publikacji: 14/12/2023, 14:05:31
Podmiot udostępniający: Instytut De Republica
Informacja o wyborze oferty:
Dotyczy: Zapytania ofertowego nr 41 /2023 na dostęp do platformy do monitoringu mediów (prasa – rtv – internet) oraz dostęp do platformy z bazą danych dziennikarzy na potrzeby IDR.
ZAWIADOMIENIE
Zamawiający – Instytut De Republica, informuje, że w przedmiotowym postępowaniu dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej.
Jako ofertę najkorzystniejszą uznano w zakresie:
Część nr 1
Instytut Monitorowania Mediów S.A. ul. Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa z ceną brutto za 1 miesiąc 859,77 zł , za całość zamówienia 20 634,48 zł.
Część nr 2
Instytut Monitorowania Mediów S.A. ul. Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa z ceną brutto za 1 miesiąc 982,77 zł , za całość zamówienia 23 586,48 zł.
Wybrane oferty spełniają wszystkie warunki udziału w postępowaniu wymagane w zapytaniu ofertowym i uzyskały największą liczbę punktów w ocenianym kryterium
Dziękujemy za złożenie ofert w ww. postępowaniu prowadzonym przez Instytut De Republica